Fecha de publicación | Título | Autor(es) |
2022 | Ambientes de aprendizaje virtual para la interacción social de los niños de 3 a 5 años | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Solís Beltrán, Andrea Nicole |
2019 | Application of communicative approach techniques to develop speaking skills in students of high school during the school year 2018-2019 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Chuya Chuya, Wilmer Adolfo |
2018 | Application of teaching techniques to improve 9 th grader`s reading skills at unidad educativa Rosario Sánchez Bruno during the scholar year 2017-2018 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Guerrero Vega, Carlos Arturo; Quezada Calle, Jhonny Agustín |
2021 | Application of technological resources for the development of foreign language acquisition in children from 4 to 6 years old at Unidad Educativa Particular Cristóbal Colón, school year 2020-2021 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Logroño Bajaña, Gustavo Adrián; Torres Riofrio, Ricardo David |
2022 | El aprendizaje virtual sincrónico y el juego en niños de 4 a 5 años | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Jivaja Romero, Génesis Valeria; Mora Gómez, Raisa Dominique |
2023 | Audio-lingual barrier in learning english as a second language: case study 8-9 year old students at the Oxford School of Panama | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Monge Ayala, Luis Alberto |
2018 | Collaborative learning as a teaching and learning methodology for improving vocabulary skills in children from 7 to 10 years old at a private english academy during the school year 2017-2018 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Molina Nugra, Jesús Abraham |
2020 | Collaborative strategic reading and its influence on teaching reading comprehension to seventh grade students at U.E. Cucalón Lasso, school year 2019-2020 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Figueroa Roldán, Dickson Dionisio |
2020 | Communicative strategies and their influence on the speaking skill in students of sixth grade EGB at Unidad Educativa Particular Suiza, school year 2019-2020 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Colcha Colcha, Rosa Marlene |
2023 | Desempeño profesional para la inclusión educativa en el nivel educación inicial | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Manssur Baus, Jamile Uidé |
2023 | Designing and incorporate a writing component to the teen and preteen courses | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Latorre Núñez, Ericka Andrea |
2024 | Estrategia para la atención a un niño de 3 años con retraso simple del lenguaje | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Vera Holguín, Ibeth Tatiana |
2017 | La evaluación docente como arma para el acoso laboral y causante del síndrome quemado y estrés en los docentes universitarios del Ecuador | Campoverde Méndez, Mélida Rocío |
2024 | Las habilidades tecnológicas y su influencia en el desempeño académico en estudiantes de Segundo de Básica en La ANAI | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Quiñonez Rúa, Karla Paola |
2022 | Herramientas metodológicas en el desarrollo de la inteligencia emocional de los estudiantes de octavo año de Educación General Básica | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Gamboa Rodas, Emily Arlette |
2020 | Influence of intensive reading as a technique to enhance reading comprehension skills in 7th grade students at Unidad Educativa Crear during school Year 2018 – 2019 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Escalante Suárez, Romina Carolina; Palacio Parrales, Raúl Andree |
2019 | Ludic activities to improve speaking skills in 10th basic year students at Jacinto González Huacón high school during school year 2018-2019 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Cercado Martillo, Joice Sabrina |
2023 | La motricidad fina en niños de 5 años, después de la pandemia | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Noblecilla Ramírez, Raúl Aurelio |
2019 | Natural approach as an integral resource for the development of oral proficiency in ii bgu students at Liceo Cristiano de Guayaquil | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Mera Conforme, Katherine Giomar |
2023 | Preparing ecuadorian students to study in the United States | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Maridueña Muñoz, María Guadalupe |
2024 | Propuesta de acciones didácticas para el tratamiento a dificultad en el aprendizaje de la lectoescritura en una niña de 5 años | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Villalobos Saa, Génesis Isabel |
2024 | Propuesta de acciones didácticas para la estimulación del área de comunicación y lenguaje en niño de 5 años | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Martillo Almeida, María José |
2024 | Propuesta de actividades lúdicas para la atención a niño de 4 años con dificultades en el área socioemocional | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Cruz Betun, Alexandra Beatriz |
2024 | Propuesta de estimulación para el mejoramiento del área de comprensión y expresión del lenguaje en niño de 4 años de edad | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Pinos Ramírez, Mercedes Isabel |
2024 | Propuesta de estrategias para la atención a una niña de 4 años con dificultades en la comunicación e interacción social | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Méndez Parra, Aylin Dennise |
2024 | Propuesta de intervención pedagógica para el desarrollo de la motricidad fina y gruesa en un niño de 4 años | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Paguay Taday, Roxana Elizabeth |
2024 | Propuesta pedagógica para el mejoramiento de la autonomía en un niño de 4 años | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; León Cornejo, Nayda Janice |
2023 | Strategies to improve writing skills case study: Guisela | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Fabre Villón, Leslye Jenyffer |
2024 | Strategies to improve writing skills: karen | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Lainez Rivera, Shirley Antonieta |
2020 | Teaching strategies and the listening skills in fifth grade students EGB at Unidad Educativa El Libertador, school year 2020-2021 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Arce Matute, Daniel Andrés |
2024 | Teaching writing skills, case study: Caleb | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Larreategui Molina, Jenifer Carolina |
2023 | Teaching writing skills, case study: caleb | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Martínez Pico, María Fernanda |
2021 | Technology-based teaching strategies and listening skill of third grade EGB students at Unidad Educativa Bilingüe La Inmaculada, school year 2020-2021 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Jalón León, Tanya Isabel; Quezada Veloz, Kimberlyn Roxana |
2020 | The influence of instructional scaffolding strategies to develop reading comprehension skills in 9th grade students at an educational institution in Guayaquil, during academic year 2017-2018 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Rojas Freire, Lady Tatiana |
2018 | The influence of the natural approach to improve the oral proficiency on 7th grade students at la tia Rosa school during the school year 2017-2018 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Buestan Pita, Kevin Christopher; Narváez Regalado, Cristina María |
2018 | The influence of using authentic materials in vocabulary acquisition for students of third grade in Gabriel Garcia Moreno school | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Romero Suárez, Rosario Geanella |
2020 | The use of audiovisual material and its influence in the english vocabulary learning in second grade students, school year 2018-2019 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Carranza Ordoñez, Evelyn Elena |
2021 | The use of blended strategies and speaking skills in students of 1st year BGU at U.E. La Salle, school year 2020 – 2021 | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Chuiza Caiza, Stiven Rene |
2019 | The use of visual-spatial intelligence to develop reading skill, in fifth grade students at ue Andrés Bello López | Campoverde Méndez, Mélida Rocío; Izurieta Santillán, Evelyn Jessenia |